zaterdag 1 juli 2017

Retro V-hals cardigan


Ik mocht nog een patroon van Dressme testen: de V-neck cardigan. Dit patroon is binnenkort te koop via de Etsy-shop van Dressme. 

Het patroon is er in twee varianten:

1) Ronde hals met strik, korte mouw en strikjes op de zakken. (deze wil ik nog een keer maken).
2) V-hals met lange mouw. (deze heb ik getest). 



De afbeeldingen met de vlinders en de bloemen heb ik op de stof gezeefdrukt. Een beetje geïnspireerd op retro cardigans (en op het voorbeeld van Dressme zelf).


Voor een extra detail gebruikte ik bloemenknoopjes. 



Ik heb het patroon 3 cm verlengd en ik heb het patroon iets breder gemaakt bij de heupen. In de tutorial wordt uitgelegd hoe je dit het beste kunt doen.

Ik ben blij met het resultaat, zwart met aqua vind ik een mooie combinatie. In het najaar zal ik er vast nog wel een maken. En binnenkort wil ik nog de andere variant met korte mouwen en ronde hals maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten